Kartal Dolu Hasarı Onarımı
Kartal dolu hasarı onarımı, alanında uzman personel tarafından çeşitli ekipmanlar kullanılarak profesyonelce gerçekleştirilir.
Mevsimsel ve bölgesel iklim koşullarının neden olduğu dolu yağışları, araçların kaporta aksamına zarar vererek araçta birtakım hasarların oluşmasına sebebiyet verebilmektedir. Aniden gerçekleşen bu doğa olaylarına karşı çözüm bulabilmek bazen çok zor gelebilir hatta imkansız hale bürünebilir. Önüne geçilemeyen bu dolu hasarlarına karşı doğru müdahaleler gerçekleştirilmezse aracın değerinde kayıp yaşanabilir.
Dolu hasarına karşı, genel itibarıyla boyasız kaporta göçük düzeltme işlemi uygulanmaktadır. Bu işlem sayesinde, kaportanın dolu yağışı nedeniyle hasara uğrayan kısımlarına ilişkin herhangi bir boya işlemi gerçekleştirilmeksizin uygulanan göçük düzletme metoduyla sorun çözülebilir ve araç eski haline getirilebilir. Kartal dolu hasarı onarımı, alanında uzman personel tarafından çeşitli ekipmanlar kullanılarak profesyonelce gerçekleştirilir.
Dolu Hasarı Onarımı Uygulaması
Dolu hasarında, hasarın boyutuna göre araca doğru metotlarla uygulanan işlem sayesinde, araç eski haline getirilir. 5 cm’ye kadar olan boyanın hasar görmediği göçüklerde, onarım süresi birkaç saate düşmektedir. Böylelikle, aracın orijinalliği bozulmadığı gibi kısa sürede aracın eski haline getirilmesi araç sahiplerini memnun eden bir durumdur.
Dolu hasar onarımı, kısa sürede yapılabilmesinin yanı sıra maliyetinin ekonomik olmasıyla da cazip bir işlemdir. Aynı zamanda, hasar olan bölgeye ilişkin estetik görünümün kaybolmasına izin verilmez. Bununla birlikte, hasarlı panelin boyanması ve macunlanması sonucu yapılacak en ufak bir kazada söz konusu bölgede boya çatlama olayı görülebilir. Bu nedenle, boyasız göçük kaporta onarımı son derece ön plana çıkan bir yöntemdir.
Dolu Hasarı Onarımı Nasıl Yapılır?
Dolu hasar onarım işleminde hasarlı olan panelin uzamamış ve panel sacının önceden boyanmamış olması gerekir. Daha önce işlem gören boyanmış sac ve alüminyum panellerde, dolu hasarının giderilmesinde boyasız göçük kaporta onarım yöntemi uygulanamaz. Böyle durumlarda, boyanın veya macunun çatlama istatistiği epeyce yüksektir.
Dünya çapında üretilen ve kullanılan araçların, panel arkalarına ulaşabilme oranı bir hayli yüksektir. Onarım işlemlerinin bu sayede başarılı olduğunu söylemek yanlış olmaz. Arkası kapalı ya da ulaşılamayan bölgelerde meydana gelen hasarlarda ise yapıştırmalı göçük çektirme el aletleriyle yüksek oranda verimlilik sağlanmaktadır.